Bland trummor, flöjtar, tjuvar och meteroiter

Vilken dag, va många upplevelser, va många intryck

Pendeltåg från Huddinge till T-centralen i morgonrusningen, ståplats givetvis
Promenad från T-centralen till Musikmuseet, håll tempot eller bli manglad av alla raska pendlare
Strängar och blås från hela världen, hur många instrument finns det egentligen?
En sak minns jag, Hawaiis vanligaste instrument, Ukulelen
Instrumentverkstad, jag skapar min egen panflöjt
Lunch på Café Creme, 109 kr för pasta me tre små korvbitar och vatten, hua!!!
Trumkostert med en Irakisk man, himmel vilka handrörelser
Trumworkshop med samme man, bara trumma inte tänka är mitt bästa tips
Promenad genom stan, julpyntning pågår och Göran Persson ska överaska nån med blommor
Sittplats på pendeltåget hem till Huddinge igen, alla på tåget (utom jag) pillar med sina mobiltelefoner

Sonen kommer hem från förskolan nysminkad, inte Spindelmannen idag utan Tjuv
Jag skyndar på lilla familjen för att hinna till Polisen innan Jocke ska vidare till jobbet
Sonen bryter ihop, gråter och skriker: "JAG ÄR INGEN TJUV, JAG ÄR MÅÅÅÅNS!!!!"
Han tror att jag misstagit honom för att vara en riktig tjuv, att det är därför han ska med till polisen
Jag får sminka av honom illa kvickt, sen åker vi till polisen och hämtar ut våra pass
Hos polisen hör jag en kvinna som anmäler en våldtäkt, högt, tydligt och i detalj får hon berätta hur allt gick till
Får man inte sitta ner i lugn och ro och snacka om sånt? Jag är i chock....

Handla middagsmat på Ica i eftermiddagsrusningen med två barn, falukorv, potatis och mjölk
Kollat på Hjärnkontoret med barnen, verkligen spännande och lärorikt program
Mina barn är så smarta, jag blir helt häpen
"Jag har sagt till fröken att vi ska skicka ett brev till ett djursjukhus och fråga vilket djur kraniet (som de hittade i skogen med förskolan) kommer ifrån" säger Melina
"Pappa, jag tror du har meteoriter på dina kalsonger" säger Måns
Mina barn är värsta naturvetarna, hoppas verkligen att intresset håller i sig

135 gram Werthers´s Original slank ner på rekordtid så fort barnen somnat, typ 15 minuter
Nu laddar jag för Desperate Housewives
Ska koka mej en kopp te
Njuta av min egna tid
Bearbeta dagens alla intryck
Kommer antagligen höra trumslag i sömnen inatt

Kommentera inlägget här :