Skepp Ohoj....

Jag vill tipsa er om nått riktigt riktigt gott.....

Efter nio timmar på jobbet fick jag äntligen åka hem till lilla fina familjen, med skön fredagskänsla i kroppen. Det är inte ofta jag har fredagskänsla men idag kändes det superhärligt. Hela familjen är ledig tillsammans och vi har inte gjort några större planer. Vi ska mysa tillsammans, adventspynta hemmet och börja packa och förbereda inför resan. Så skönt att slippa massa måsten, även om det är roliga saker som vi planerar för det mesta så bygger det någon slags inre stress att alltid ha tider att passa osv.

Hela hemmet doftade av nygräddade pepparkakor när jag kom hem idag, Jocke och småfolket bakat under dagen. Mmmm... Imorgon blir det glöggpremiär med peppisar och skumtomtar.
Jag fick sätta mig vid dukat bord och äta go'middag bestående av kött, pommes, bea och hemgjort vitlökssmör. Han är duktig min man.
Men nu till det allra bästa, det som jag vill tipsa er om. Ohoj hard topping mjölkchoklad. Ohoj va gott att ha på sin vaniljglass. Som godis... Om man gillar mjölkchoklad måste man prova. Jag är såld, å då ska ni veta att varken glass eller choklad tillhör mina absoluta favoriter. Men kombinationen, bästa gång ska jag prova med päronglass, ååå den kombon..... Ohoj :-)

Kommentera inlägget här :