Blogg och ordbajs :-)

Denna termin 30 högskolepoäng Naturvetenskap
Examineras genom att jag skriver texter i essäform utifrån givna teman
Så kallade blogginlägg
Veckans tema är LUFT
Luft säger mej ingenting
Det är som att hela min hjärna består av luft
Det är som att en vind blåste in genom ena örat, greppade tag i all intelligens, tog med sig den och flög ut genom det andra örat
LUFT
Jag har börjat skriva många texter
Min första text handlade om flygplan
Sen skrev jag en text om svalor
Sen skrev jag om växthuseffekten
Nu har jag suttit ett par timmar och skrivit om väder och vind, bokstavligt talat
Men LUFT
Hur abstrakt kan ett tema vara?
Handlar ens någon av dessa texter om luft?
Problemet med mej kan vara att jag har lätt för att skriva
Det flyter, det flyter iväg, jag tappar fokus, jag bluddrar på, jag freestylar, precis som nu, jag bara skriver, massa ordbajs....
Fast ni är mer tillåtande, toleranta
Min lärare har högre förväntningar på mej och min text
Den som lever på fredag får se vad den slutgiltiga luft-bloggen tar upp
Spännande!!!


Mammas flicka sover med handväskorna nära till hands <3

Kommentarer :

#1: Lotta

Ä, kom igen nu. Snart har du 30 nya friska högskolepoäng och de kan inte blåsa iväg hur hårt det än stormar..!!!:-D

skriven

Kommentera inlägget här :