Välmående....?

Jag jobbar stenhårt på det här med välmående nu, både fysiskt och psykiskt. Jag vilar och gör allt för att bli piggare och må bättre. Jag sköter min slang och mitt sår och tar mina piller morgon, middag och kväll. Jag är blå, gul, grön och ihoptejpad. Huvudet värker, tejpen kliar, näsan blöder, slangen irriterar och det är ömt och svullet. Nu har jag gått så här en vecka och nu börjar tejpen lukta illa också.... Suck!!!

Jag vet inte vem jag försöker lura, men idag blev det nya naglar hos Jenny på Tingeling, slingor hos Shila, nya skor, ny blus och ny kedja till favvohalsbandet. Men jag ser ut som en påse skit fortfarande....
Jag ser på film, läser tidningar och böcker, och jag äter frukt och choklad, ingenting hjälper riktigt.

Eftermiddagen spenderades tillsammans med mina härliga tjejer och för en stund kunde jag glömma värken och kliet. Kaffe med dopp piggar alltid opp! Tack miss Y & co för fikat och tjattret :-)
Jag tror inte det passar min personlighet att vara sjukskriven. Mitt liv har vänts uppoch ner, från att ha pluggat och jobbat samtidigt och haft noll tid men massa lust, till att ha all tid men ingen lust. Livet är märkligt.

En stor anledning till min "pre-depression" är antagligen att jag är så ful och obekväm. Jag som i stort sett aldrig lämnar hemmet utan foundation, mascara och läppglans har knappt kunnat tvätta ansiktet sista veckan. Jag verkligen längtar efter en ansiktsmask, lite peeling och en skön ansiktskräm, och jag är säker på att den dagen jag kan sminka mej igen kommer jag känna mej som världens snyggaste.

Nä, nu ska jag ta två Heracillin och två Alvedon och försöka sova lite. Imorgon bär det av in till stora staden igen för att konsultera plastikdoktorn. Förhoppningsvis plockar de stygnen och slangen.
Förresten, visst är det ironiskt att jag har gjort en plastikoperattion. För mej är plastik något som man gör för att bli snyggare, men kärringen mot strömmen kommer naturligtvis vara fulare efter sin plastikoperation.  Ha ha ha, fast troligtvis inte lika lättrörd som tidigare ;-)

 
Nya skor som ska luftas på M/S Gerda nästa helg
 

Till bästa miss Y för att hon håller mitt humör uppe i alla väder


Mina favoriter hänger där de ska igen

Kommentera inlägget här :