En helt ovanlig dag.....

Vilken dag, vilken utmaning, vilket äventyr....
Åh va mycket man kan hinna med ibland

Började dagen hos Shila, hon kapade 40 cm av mitt hår :-/
20 år med lååångt hår är över
Fanns inget alternativ nu när jag måste toktvåltvätta mej inför operationen
Trodde att jag skulle få en klump i halsen och börja gråta
Men inte, blev supernöjd :-)
Det är ju inte jättelätt att ta snygga bilder på sej själv,
men tänkte ändå dela med mej av en före och en efter bild

 
                          Före                                                                           Efter

Sen tog jag pendeltåget in till stan
Jag som aldrig åker pendeltåg har åkt pendeltåg tur och retur tre gånger sista veckan
Jag tog med mej "skynda att älska" av Alex Schulman
Jag blir så rastlös och stressad av att åka kommunalt
Man måste vara nära främlingar och de flesta luktar illa
Boken hjälpte mej att slappna av och tänka på annat

På S:t Erik blev jag bollad mellan olika avdelningar, våningar och läkare
Alla konstaterade att jag va frisk och kry och redo för narkos och operation
Imorgon ska jag  återkomma klockan 10.00
På fatsande mage och desinfekterad fyra gånger från topp till tå

Hämtade barnen och tog med dem till biblioteket
Undrar alltid varför de får följa med dit, de är ju totalt ointresserade av böckerna som finns där
Det enda de bryr sig om är ett par hörlurar som hänger på väggen som man kan lyssna på barnmusik i
Jag antar att anledningen till att de får följa med är att det är bra att locka med nått för att få med sig de hem från förskolan utan tjafs
Idag var i alla fall Måns snabbast på lurarna
Efter 10 minuter vill Melina lyssna lite också, då blev det kaos
Med våld fick vi slita av Måns lurarna, sen låg han på golvet oc skrek och sparkade som en galning
Melina erbjöd honom att lyssna igen, men man va inte kontaktbar
Jocke fick bära ut galen skrikande unge till bilen
Jag rafsade ihop tio barnböcker
Melina lyssnade lite på musik
Sen åkte vi hem och Måns skrek som en tok precis hela vägen

Sen va det det sedvanliga middagagsfixet, vattna uteblommor, duscha barn, läsa sagor, natta....
Nu har jag faktiskt inte tid att sitta vid datorn mer
Jag måste upp och desinfektionsduscha, två rundor blir det ikväll
Sen sover jag i Månsans renbäddade säng
Imorgonbitti blir det två duschrundor till
Inga krämer, ingen deo, inge smink, inget inget inget annat.....
Bara helt naturell.........

Kommentera inlägget här :