Idag har jag varit med Melina till tandläk...

img_2546 (MMS)

Idag har jag varit med Melina till tandläkaren. Jag vet inte vilken gång i ordningen det va, jag har liksom tappat räkningen. Världens modigaste lillebror va också med som sällskap, vilket jag tror va bra, hon blev liksom extra peppad. Hennes mål för dagen: kliva över tröskeln, sitta själv i stolen och gapa. Inga konstigheter med tanke på var vi va, men det krävs en oerhörd kraft- och modsansamling om man heter Melina Rudbo och inte har någon större skräck än tandis. Sammanbrottet var nära, kroppen skakade och tårarna brände, men hon tog sig en meter över tröskeln. Till slut satt hon i alla fall i mitt knä och gapade och för första gången någonsin fick någon räkna hennes tänder. 20 st rena, fina och starka tänder. Det tog bara ett år och fem månader. Skam den som ger sig......

Kommentera inlägget här :