Äntligen.....

Äntligen äntligen äntligen......
Undra hur många liter tårar jag har gråtit senaste 1½ året?
Undra hur många pencillinkurer jag ätit?
Undra hur många näsdukar jag har förbrukat?
Undra undra undra

Men nu, hux flux, har jag fått en operationstid nästa vecka
Det är inte en likadan operation som i höstas, nä nu blir det "borra hål i näsbenet"
Doktor Johan lovar (till 95%) att jag kommer bli helt bra
Jag gillar ju egentligen att ha lite framförhållning när jag ska göra saker
Jag vill planera på jobbet och hemma så att jag vet att allt flyter
Nu är det bara att gilla läget, det blir som det blir liksom
Det som jag hade tänkt göra på en vecka, får jag försöka hinna på en dag istället

Imorgon ska jag gå till Apoteket och köpa Descutantvål
Den här tvålen ska jag tvätta kroppen och håret med FYRA gånger innan operationen
Tvätta mitt hår FYRA gånger med tvål, utan balsam?????
Det är VÄLDIGT viktigt, liksom att sova i nytvättade lakan och ha rena kläder på mej
Liksom att inte ha smink, kräm, nagellack och liknande
Allt för att minska risken för infektion
Ska vi gissa att mitt hår kommer vara en stor svintobuske, och att jag självklart kommer få infektion i alla fall?

Har ju pratat ett tag om att jag ska klippa mej, skulle ju varit toppen om jag gjort det redan
Hinner ju liksom inte klämma in en frissatid innan operationen precis
Åh, jag önskar att jag hade haft möjlighet att planera liiiite i alla fall
Hoppas att jag kommer ihåg att fota mitt hår
Kanske kan bli frontfigur i någon Descutantvålreklam?

Men men, äääntligen äntligen äntligen ska det bli slut på den här gråtfesten......

Kommentera inlägget här :