Kalasdags....

Sitter och försöker planera kalas, lilla fröken blir ju snart 4 år. I år är det första gången som hon ska ha "riktigt" kalas, dvs bjuda kompisar från förskolan, utan föräldrar typ.

När hon fyllde 1 år hade vi i och för sig tre kalas, vilket borde kompensera att vi missade både två- och treårskalasen.


Ettåring, chockad av all uppmärksamhet


Christoffer, Malte, Melina, Lovisa, Nora och Annie


Filippa, Saga, Melina, William och Maxemilian

När hon fyllde två år hade hela familjen varit sjuk av och till i fyra månader. Det va hemskt, och jag kommer aldrig glömma vinter 08/09. Som tur va var jag föräldraledig me Månsa så jag behövde inte vabba fyra månader.


Febriga familjen äter blodpudding på tvåårsdagen

När hon fyllde tre hade jag precis bytt jobb och höll på att skola in 16 ettåringar. Jag va både mentalt och fysikt slut, när sen vinterkräksjukan spred sig i vår familj, och bland alla vi känner, rann det där me kompiskalas ut i sanden.

 
Förväntansfull treåring


Men i år är det alltså dags, och jag tycker att jag är ute i god tid. Det är två veckor kvar till fyraårsdagen, det måste väl räcka? Fast det är mycket att ta ställning till och mycket att tänka på.

* När ska hon ha kalaset?
* Vilken tid på dagen är det bäst att ha kalas?
* Hur många timmar är lagom?
* Hur många ska hon bjuda?
* Vilka ska hon bjuda?
* Ska hon ha kalaset här hemma eller på lokal?
* Vad ska hon bjuda på?
* Vad ska barnen göra på kalaset?

Oj oj oj.... Det är inte lätt när man är nybörjare. Hon har ju hunnit vara på en del kalas, och man märker att alla gör lite olika. Det finns alltså ingen kalas-praxis.... Hur ska man göra egentligen?






Kommentarer :

#1: Robban

Rådfråga min fru.

Hon är en kalasfixare av rang :)

skriven
#2: Sarah

Robert jag är rädd att hon inte kommer vara hemma när kalaset går av stapeln, å då misstänker jag att hon skiter i förberedelserna också. Men visst, om hon hade fått smaka tårtan vet jag att hon skulle ha jobbat bra.

Föresten, såg du Lill-Visan på ettårskalaset?

skriven

Kommentera inlägget här :