Dopet och döden... och allt däremellan!

Idag hade vi en liten middagsgäst
Det var väldigt intressant att lyssna på när två 4-åringar och en 3-åring diskuterar livet och dess mysterium
Lungt och sakligt avverkade det ena samtalsämnet efter det andra
Jag hade äran att sitta med och fick till viss del vara med i deras samtal
Underbara ungar....

Elin: Jag har ingen morfar...
Melina: Är han död???
Elin: Japp
Melina: Död i himmelen eller död nere i marken
Elin: I himmelen
Melina: Aha, min mammas mormor är död nere i makern

Elin: Jag är jättekär i Pontus
Jag: Jaha, är du? Vad gör man när man är kär?
Elin: Man gifter sig
Melina: Jag är kär i Emma, jag ska gifta mig med henne
Elin: Nä, det kan du inte, du måste gifta dig med en kille
Jag: Nä, det behöver hon inte. Tjejer kan gifta sig med tjejer och killar kan gifta sig med killar också
TYSTNAD......

Elin: Jag ska gifta mig i den kyrkan där jag döptes
Jag: Vilken kyrka är det då?
Elin: Brevid vår dansskola
Jag: Huddinge kyrka
Elin: Martins kyrka är byggd av sten
Melina: Nä, ha ha ha....
Elin: Jo
Jag: Det kan nog stämma, många kyrkor är byggda av sten
Melina: Vilken är min kyrka
Jag: Du och Måns är inte döpta
Melina: Vad betyder döpta
Jag: Jag vet inte riktigt
Elin: Det betyder att du får ett namn och sen får du en blomma

Måns: När jag blir stor ska jag bli mamma
Elin: Nä, pojkar blir pappor när de blir stora
Jag: Du får träffa en söt flicka som kan bli mamma så kan du bli pappa
Måns: När jag blir pappa ska jag bo här
Jag: Nä, då får du bo i ett eget hus med din familj och Melina får bo ett eget hus också
Måns (med gråt i halsen): Det vill jag inte, jag vill bo med dig och pappa
Jag: Fast när du blir stor vill du inte bo med oss
Måns: Jag vill bo med dej och sova med dej mamma hela tiden

Måns: Vad är bajs?
Jag: En brun korv som kommer ur rumpan och som är rester av den mat vi ätit, avföring
Melina: Vad är kiss?
Jag: Vatten och allt annat som vi druckit som behöver komma ut ur kroppen, urin
Elin: Vad är en fis?
Jag: Luft som samlats i tarmarna som kommer ut genom rumpan, en gas som kan lukta illa
HA HA HA HA HA HA

Kommentarer :

#1: Lotta

sötnosar!

skriven
#2: Sarah

Visst är dom Lotta :-)

skriven
#3: Tomas

Fantastiska samtal :D

skriven

Kommentera inlägget här :