To Do To Day

Idag har jag piskat mej själv. Ingen rast, ingen ro, inte ens en kopp kaffe. De andra i familjen har minsann fått sin dagliga sockerdos. Melina har varit på kalas och Måns och Jocke va hos mina föräldrar och fikade. Hur kunde jag glömma kaffet? Full fokus på allt annat antagligen. I 10 timmar har jag tutat och kört och bockat av sak efter sak på dagens "to do" lista. Listor funkar för mej, jag skriver ner vad jag vill få gjort, sen gör jag en sak i taget. Jag behöver inte vara rädd för att glömma bort nått och kan på så vis hålla fokus. Vilken tillfredsställelse att få bocka av....

Nu ger jag dock upp. Jag har försökt att sammanställa en vfu-uppgift som ska lämnas in och redovisas på tisdag i två timmar. Jag ska renskriva alla röriga snabbt nerskrivna anteckningar, vilket jobb. Nästan klar, men hjärnan orkar inte mer nu. Jag tar paus och gör klart imorgon. Det blir bra, jag va duktig ändå idag...

Imorgon är en annan dag med en ny lista, och den person som är hemma får ta itu med den. Bl.a. Kommer det stå:
Lämna barnen på förskolan
Rengör ugnen.
Vik tvätt (suprise, finns med på listan varje dag).
Rengör avloppet till tvättstället i badrummet på övervåningen.
Handla mat bl.a. Julskinka.
Förbereda middag (glöm inte grönsaker).
Köp julklapp till Sarah
Hämta barnen på förskolan

Så här såg dagens lista ut....

Kommentera inlägget här :