Sankta Lucia skänk mej en tia... (eller tio miljoner om du hellre vill)

Dagen idag

Luciafirande på Måns avdelning. Jag och Melina satt på första parkett och snörvlade. Jag för att det va så otroligt vackert och stämningsfullt, Melina för att hon håller på att bli förkyld.

Dags att ta igen veckans tv-förlust. Desperate housewives och Bonde söker fru på datorn. Säsongsfinal på båda serierna och jag kan erkänna att jag är galet nyfiken på hur fortsättningen på DH blir. Bonden är lite mer förutsägbar, alla är sååå kära och lyckliga.

Ta hand om semestertvätten. Sortera, tvätta, hänga, tumla, vika, sortera, tvätta, hänga, tumla, vika, sortera, tvätta.... Ja ni fattar...

Gå igenom post. Räkningar, tidningar, reklam och sånt som vi samlats i en hög medan vi va borta. Ett nytt guldkort från MQ, bonuscheck från Polarn & Pyret och årets första julkort. Tack familjen Uddén :-)

Mailat fram och tillbaka med versamhetschefen för Huddinge kommuns förskolor. Vi talar inte riktigt samma språk, hon verkar inte ens förstå vad jag skriver om. Man kan tro att vi kommer från olika planeter.

Förberett middagen och gjort en god korvgryta. Skönt att ligga steget före för en gångs skull. Lättar lite på stressbölden som växer.

Mailat fram och tillbaka med Lärarförbundet. Jag vill byta in min semesterersättning mot fem extra semesterdagar. Ett nytt kollektivavtal som arbetsgivaren gjort med bl.a. Lärarförbundet. Tur att jag är medlem, då borde inte bli några problem, men jag är ju inte direkt känd för att vara tjejen med flyt ;-)

Luciafirande på Melinas avdelning. Eller inte på avdelningen utan utomhus, i regnet. Fast barnen sjöng på så gått de kunde, tror jag, jag varken hörde eller såg nått. Tyvärr stod alla feta (förlåt) pappor med sina videokameror längst fram, och tyvärr hade två mammor inte vett att gå iväg med deras bäbisar som gallskrek. Suck!

Dags att köpa nytt träningskort. Barnen fick sitta kvar i bilen och vänta medan jag gick in och handlade. När jag kom tillbaka sov de som två små grisar, omöjliga att få liv i. Dubbelsuck!

Utfodring av barnen. Pasta och korvgrytan. Ingen hit, vilken överraskning. Det enda som passar småfolket i matväg nuförtiden är pannkaka, och det stekte supermorsan igår. Nä, idag blev det hot om att inte få öppna chokladkalendern och matning.

Luciafika hos mamma och pappa. Första gången vi sågs sen resan, men ungarna var inte intresserade av att berätta nått. De hoppade och for runt, stökade och bökade, skrek och bråkade, och spelade tramporgel... Fikat va gott och lussebullarna ljuvliga, tyvärr hann jag inte med nån påtår, jag fick en stresschock, tog skitungarna under armen och åkte hem igen.

Kvällsstök, tandborstning, pyjamastjafs och nagelklippning. Trots och gnäll och självklart vill ingen av dem sova.

Nu har jag landat i soffan med lite (mycket) taxfreegodis, för det ät jag värd. Lördagsgodis fast det är tisdag. Tisdag ja, det är ju pluggdag, det va ju det jag skulle göra idag, plugga.
Det hann jag inte med.....

Kommentarer :

#1: Pernilla

Vilka underbart söta barn du har Sarah <3 Känns som att det är dags att ses snart eller vad säger du?

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :