PRIO 1

Det här med att prioritera är nog inte alltid min bästa gren. Hela veckan har jag gått runt och känt mej småstressad över allt jag inte hunnit med. Inlämningsuppgifter till skolan, julschema till jobbet, julklappar som ska handlas, julkort som ska skrivas, gran som ska tas in och pyntas, saffransbullar som ska bakas och knäck som ska kokas osv in i det evinnerliga.

Två helger försvann på ljuvliga Gran Canaria och det är absolut inget jag ångrar. Men man skulle ju kunna tro att jag har ångat på som bara den idag bara för att hinna ikapp.... Nix!!!

Idag har jag druckit kaffe, läst flera olika tidningar och kollat på tv. Tillsammans med ungarna har jag kladdat, målat och gjort pärlhalsband. Jag har lagat frukost, lunch och middag och sen diskat och städat undan efter allt. Jag har tvättat massa kläder också, as usual.....

Så fick jag en stund över...
Jag satte mej inte me studielitteraturen, och inte skrev jag julkort heller. Inga bullar blev bakade och ingen knäck blev kokad. Nä, kan ni gissa vad jag prioriterade?

Jag hämtade syskrinet och satte mej och sydde namnlappar i små ullsockor och fingervantar (prio 1, säkert 4 månader tills ungarna ska använda fingervantar igen). Sånt där som man alltid tänker att man borde göra, men aldrig gör. Det prioriterade jag idag...

Kommentera inlägget här :