Vardag....

Japp, jag har överlevt första dagen på jobbet efter semestern
Konstig känsla att det blev höst på en gång
Sommaren tog verkligen tvärslut

Barnen va nöjda att gå till förskolan i morse
Fast lite spända och reserverade när jag väl skulle gå
Konstig känsla för mej att lämna dom på olika avdelningar
Knoll  & Tott som har hängt ihop 24/7
Skulle de klara sig utan varandra? Ja visst!!

På tal om att jobba...
Visst är det märkligt att jag aldrig blir nöjd
När högarna och alla måsten hopar sig, då vill jag ha lugn och ro
När jag har lugn och ro, då längtar jag efter vardag och tempo

Jag längtar till september när allt drar igång på riktigt
När jag ska knepa och knåpa för att få vardagen att gå ihop
När jag ska pussla med hämtningar på förskolan, jobb, plugg, middagsbestyr, träning och barnaktiviteter


Måste bara få dela med mej av dessa sköna bilder på mina söta små
Varför ska de egentligen ha egna sängar när de utnyttjar en sån liten del av den i alla fall?
Dessa bilder är tagna en kväll på Gotland





Visst är dom söta när dom sover....?

Kommentera inlägget här :