Back in the 80's..... Igår förflyttades ja...

img_5696 (MMS)

Back in the 80's..... Igår förflyttades jag tillbaka tIll 80-talet. Tusen tack Lotta för en härlig 30-års fest. Alla festdeltagare va klädda i tidstypisk 80-tals outfit och ur högtalarna strömmade musik från samma årtionde. Jag känner att 80-talet har fått oförtjänt dåligt rykte.  Hur kan man INTE gilla 80-talet. Färgerna, volymen, glädjen, banana skids och alla skrytsamma attribut. More is more helt enkelt, 80-talet va inte blygsamt eller lagom. 80-talet va naket och ärligt. Absolut inte "naket" back to nature, utan mer tillåtande och utan att gömma sig bakom en mainstream mask. Jag kommer behålla mitt neonrosa nagellack ett par dagar, och suga ut det sista av det kitschiga 80-talet. Hoppas att Blomman fortsätter att använda sin blåa kajal också, hon va verkligen skitsnygg i den. Ok, måste erkänna att det finns en sak som inte va snygg på 80-talet, vita tubsockor i loafers. Sorry killar, men hur mycket acceptans jag än besitter så kommer ni inte undan med detta, det är inte ok.... Jag fortsätter att dansa i neon och längtar redan till nästa glada temafest.

Kommentera inlägget här :