Den tredje förlossningen....

Allt började för runt jul
Då kom de första symptomen
Sen blev det bara värre och värre
Till slut va jag tvungen att gå till läkaren
Läkaren sa åt mej att ha tålamod och vänta

Efter 9 månader åkte jag in till sjukhuset
Äntligen dags
Vilken befrielse, tänk att få tillbaka sin kropp
Nu ska livet bli lättsamt och härligt

Lugn, avslappnande musik strömmar från CD-spelaren
Sköterskan talar om hur viktigt det är att jag andas lugnt och försöker slappna av
Doktorn lägger bedövning med säker hand
Jag känner att jag måste göra som dom säger
Nu är målet nära
Jag biter ihop, jag har klarat smärta förr

Efteråt känner jag mej mörbultad och svullen
Jag tror att jag har blivit överkörd av ett tåg
Ovissheten är stor
Vad händer nu?
Den totala lyckan infinner sig inte
Tårarna rinner
Jag har ont

Irritation och sorg över att allt inte är så enkelt som jag trodde att det skulle vara
Igår fick jag vara med om min tredje förlossning, typ....



Nyopererad tvåbarnsmamma


Kommentera inlägget här :