Lillprinsen två år....

Klockan 17.15
Måndagen den 19 maj 2008
Sju dagar över tiden
Föds vår älskade Måns Love



Fullt på förlossningsavdelningen och fullt på BB
Men vi får vara kvar, för förlossningen har startat
Jag får vänta och vänta och vänta i ett undersökningsrum
Ingen smärtlindring och ingen hjälp



Men istället för att dö får jag efter 4 timmar komma in på ett ledigt förlossningsrum
Spinalbedövningen låter mej vila en timme, sen är det bara att ta i
Hur kunde det bli så här? Jag som hade planerat min förlossning i minsta detalj
Men ut kommer världens finast kille, med världens största huvud



Det är kärlek vid första ögonkastet
En omedelbar och obeskrivlig känsla av samhörighet
Min prins och jag

Jag känner mej pigg och stark
Barnmorskan vill skicka hem oss på en gång
I alla fall pappan
BB är fullt



Men både jag och prinsen behöver pappan
Och vi envisas och får stanna över natten
Vi får sova i läkarens undersökningsrum
Vilken tur att jag är pigg, glad och stark









Dagen efter åker vi och hämtar storasyster
Lilla storasyster


Melina hade plockat en blomma till sin lillebror


Ska han inte komma upp och leka snart?


Två snälla dockor


Två år senare har dom buskul ihop



Vår fina kille
Två år idag
Inga sorger, inga bekymmer
Han är glad, positiv och nyfiken
Full av bus
Han är kramig och kärleksfull
Vår prins

Kommentarer :

#1: Pernilla

Ett stort grattis till världens finaste Måns på hans 2 årsdag många kramar i från Pernilla med familj

skriven

Kommentera inlägget här :