Välkommen sommaren, tveka inte.....

Nu kan sommaren, solen och värmen komma
Okej, visst har vi haft några fina dagar här i storstan
Men det är ostadigt
Regnskurar, moln och sol omvartannat
Jag vet inte hur jag ska klä mej
Jag klär mej i lager
Jag skalar av och skalar på igen

Men nu är redo
Jag har haft en heldag i Farsta med mamma
Hon är bra att shoppa med
Hon har bra tålamod och bra smak
Puschar inte, men bromsar inte heller
Vi provar och skrattar
Idag införskaffade jag sommarkläder
Så, nu hälsar vi sommaren välkommen
Tveka inte


Schysst och skön klänning från Peak som jag suktat efter ett tag. Kan tänka mej att jag kommer bo i den i sommar. Hemma, på jobbet, på landet, i parken, på stranden, på utflykten... Pricken över I:et, två härliga fickor.


De som känner mej vet att jag inte handlar på impuls. Mina inköp är väl övertänkta och jag ångrar sällan ett köp. Dessa shorts från Vero Moda impulshandlade jag dock idag, men jag kommer nog vara väldigt nöjd hela sommaren. Dressade och snygga trots resårlinning. Användbara så det förslår....


Inte lika användbar blus från Vero Moda men vacker....
Jag tror jag avstår den både i sandlådan, på standen och på jobbet. Men när jag sitter på en uteservering med dej i sommar och dricker en latte, då har jag den säkert på mej tillsammans med ett par slitna jeans.



På tal om slitna jeans, vad tror ni om den här tanktopen från RoseBud?


Är den inte söööt....?


Lila är helt klart årets färg för mej. Jag vet inte om jag är inne eller ute, och jag bryr mej inte. Men så många lila plagg som jag köpt den här våren, så många har jag inte haft sammanlagt i hela mitt liv tror jag. Jag ser lila överallt. Det här loose fit linnet från Twilfit ser dassigt ut på bilden, men ack så vacker färg i verkligheten.


På Twilfit hittade jag även de här små söta karamellerna. Ny bikini är ju alltid kul, det va bara lite svårt att välja överdel. Bandeau är ju hur vakert som helst när man rör sej långsamt, sitter och läser eller ligger och solar. När man ska bygga sandslott på stranden, springa efter barn på bryggan och hoppa och plaska med små sjöodjur, då kan det ju va läge att ha en överdel som håller tuttarna på plats ordentligt. Eftersom jag inte va övertygad om att jag endast kommer ligga still och sola på en filt i sommar, blev jag tvungen att köpa båda.


Min shoppingdag avslutades med att jag stannade till på Detalj i Fullersta. Där köpte jag den här underbara axelremsväskan från Ceannis. Jag har suktat på den i snart en vecka, den är så fin och bra, och uppfyller alla mina behov. Jag provade och provade, storlekar och tyger, men valde till sist den stora modellen med fint blommönster. Nu finns det plats att packa bikinin, solkrämen och kanske en vattenflaska när jag ska ut på mina små äventyr i sommar. Eller varför inte blöjor, reservkläder, kramdjur, nappar och ett paraply....

Rock´n roll Sommar?
Till viss del kanske
Men visst har jag hittat den romantiska sommarlooken nu me va?


Måste bara visa vad jag köpte till barnen förra helgen
Pippitunika till Melina och Barbapapatröja till Måns
Dom va så nöjda och glada
Jag låter bilderna tala för sej själva








Måns har svårt att uttrycka sej med ord
Men pussar är alltid positvivt

Kommentera inlägget här :