Man lär så länge man lever...

Jag lär mej nya saker hela tiden.
Ibland måste jag plugga, läsa på och banka in all ny information i skallen.
Ibland blir det mer en aha-upplevelse...

Idag har jag och min lilla familj varit i badhuset.
När jag umgår med barn, öppnar jag alla mina sinnen.
Jag blir mer mottaglig.
Jag lär mej nya saker...


Detta är dagens lärdom....

1. För att veta vilket skåp som är mest lämpligt att låsa in alla sina saker i, kan man prova att krypa in i dom, dra igen dörren och känna av atmosfären. Efter att ha provat ungefär 10 st så bör man finna sitt favoritskåp....

2. Killar byter om på ett ställe, och tjejer byter om på ett annat ställe. Men om man har en liiiiten snopp får man byta om med tjejerna....

3. Bara för att man är liten, är det inte självklart att man tycker att det är roligt att bada.....

4. Om man vill komma fram någonstans i äventyrsbadet, kan man stänka lite vatten. De flesta flyttar på sej....

5. Som vuxen är det omöjligt att känna sej snygg och smidig, när man jagar en 3-åring i en urtvättad och slapp baddräkt...

6. Apor och andra vilda djur med lysande röda ögon hör inte hemma i en simhall. De kan skrämma även den coolaste killen...

7. Ett vattendjup på 20 cm är lagom för ett lekande litet barn, men på tok för grunt för en frusen vuxen....

8. Om man som vuxen badar med ett litet barn i ett äventyrsbad som är anpassat för väldigt små människor, får man räkna med att umgås väldigt nära andra nästintill nakna okända vuxna människor....

9.När man ska tvätta håret kan man knöla ihop baddräkten och hålla den för ögonen, på så vis slipper man få schampo i ögonen....

10. När man sitter naken i bastun och känner dej lite ensam, då kan man bara berätta för dom andra där inne vad du har för planer för resten av dagen. Snart har man fått igång ett samtal....

Hur har jag kunnat leva i 31½ år utan att veta allt detta....?

Kommentera inlägget här :