Par i småsten....

Veckan innan jul låg jag vaken fyra nätter och vände och vred mej i fruktansvärda smärtor. Någon hade kunnat bryta av mej på mitten, det hade inte plågat mej mer. Tapper som man är (och för att slippa väcka barnen mitt i natten) härdade jag ut nätterna. Läste på i läkarboken, googlade och ställde min egen diagnos. Gick till min underbara läkare på vårdcentralen och fick värktabletter utskrivna och en remiss till ultraljudsundersökning.
Idag va det dags. Jocke och jag fick lämna in barnen hos mormor och morfar och åkte till Skärholmens läkarhus.

Efter 45 minuter i väntrummet va det min tur. Upp på britsen, gel på magen och en doktor som stökade och bökade med munstycket, tog massa bilder och hummade...
Han hittade två stenar, stora som ärtor, i gallblåsan. Troligtvis har det varit fler, men dom har jag "fött ut" under mina plågsamma nätter i december. Nu återstår att se vad de här två små tänker hitta på. Min läkare på vårdcentralen ska kontakta mej nästa vecka, den som överlever får se vad som händer...

För att trösta oss lite släppte Jocke och jag loss i Skärholmen. Vi laddade me mat och kaffe, sen shoppade vi.
Alla fick nått, alla blir nöjda :-)
Melina: 2 tunikor & 3 strumpor från Po.P
Måns: 1 body, 1 tröja & 3 strumpor från Po.P
Jocke: Jeans från Diesel, Munkjacka från Esprit & 2 par BB kallingar
Sarah: 2 toppar från JC, ett linne & en tunika från Bondelid & en handväska från myself & friends.



Shopping gör människan lycklig, det är vetenskapligt bevisat :-/ (tror jag)



Vilken tur att vi köpte lite nya kläder idag. Vi har nämligen fått en byrå till sovrummet. Alla tre lådor är tomma och måste fyllas snarast....



Vidare till Mio för att fixa lite fina grejer till vardagsrummet. Kuddar, ljuslyktor och en underbar kandelaber.
Hittade också en fin fin present till en kär gammal vän..... Hi hi hi....

Nu återstår att se om jag blir staffad i natt, med obeskrivliga magsmärtor.......

Kommentarer :

#1: Svärdan!

Men usch..gallbesvär är inte kul...jag vet...har inte haft problem på länge nu. Peppar peppar...vet ju inte vad dom sagt till dig men jag vet att jag tog Voltaren, som hjälpte en hel del, det tog bort mycket av smärtan. Hoppas shoppingen hjälpte dig att må lite bättre...kram på dig från Anna

skriven

Kommentera inlägget här :