Föräldralyx...

Igår kom min bror Tomas och hans sambo Malin hit för att ta hand om barnen en stund. Jocke och jag skulle ha barnfri tid tillsammans. Alla ni som läser det här och har egna barn vet vilken lyx det är. Lyx innan man får barn och lyx efter att man fått barn är två helt skilda saker. Nu snackar vi inte spabehandlingar och rysk kaviar, nu snackar vi en kväll på Heron City...



Barnen gillar Tomas och Malin så mycket och tycker att det är jättekul när de träffas. Det är så skönt att kunna släppa allt, och veta att barnen har det bra och har roligt... Nu är det bara vi.... 

Problemet med oss är att vi alltid vill hinna med så mycket när vi är ensamma. Dels ska man ju göra det där som man har bokat barnvakt för, middag o bio i vårt fall. Men sen försöker vi alltid pressa in lite fler ärenden också. Allt är ju så smidigt när man inte har några barn med, jag tror att det är någonstans i den tanken vi fastnar, och tror att vi äger tiden. Vi tror att vi har all tid i hela världen.

Som två frigivna fångar lämnar vi anstalten, oj jag menar hemmet, och hoppar in i bilen, tänk att vi ska få åka till Heron City. En hel kväll utan några barn som stör... Vi ska se Stieg Larssons "Luftslottet som sprängdes" kl 17.50. Där innan ska vi äta lite mat. Väl framme i parkeringshuset får vi den första chocken, Oj va mycket bilar!!!! Vi är nog inte ensamma här i kväll i alla fall. Vi bestämde oss för att börja med att gå och köpa biobiletterna så det är klart, Oj va mycket folk!!! Vilken kö... När vi efter ungefär 20 minuter kommer fram till biljettluckan bestämmer vi oss för att gå på 18.15 visningen istället, så att vi får liiiite mer tid att bränna.



Vi går in på Media Markt. Kollar på en TV till sovrummet, det ingår i den renoveringen som pågår i vårt sovrum just nu. Kollar många modeller, stoooora och små. Va fint det är med vita TV-apparater...
Drömmer om att inreda en härlig vindsvåning med vitvaror i bubbelgumsrosa fråm SMEG. Åhhhh, va vackert!!!!


Sen går vi in en sväng på Mio. Vi väntar ju sen i november på en soffa därifrån, men nu har vi kommit på att vi kanske ska beställ extra tyg så vi kan klä om vår fotpall. Vi tycker att vi är väldigt ekonimiska och smarta som ska behålla vår gamla fopall och klä om den själva. Det finns bara ett problem, och det är att ingen av oss någonsin har gjort nått liknande förut, och vem ska våga sätta saxen i ett tyg för 679 kr / metern.
På Mio kan man gå lääänge. Dagdrömma och i fantasin inreda och möblera sitt hem. Tiden gick och vi kollade på tyger och kuddar och vaser och ljus.... Bäst som jag sitter nersjunken i en soffa känner hur jag kommer kräkas om jag inte får mat, vi skyndar vidare.

Inte mycket tid kvar nu. Inte en chans att man skulle hinna me någon bordsbeställning, vi styr kosan mot food courten. Oj va mycket folk!!! Vi står som gamar och spanar efter ett ledigt bord. Efter en stunds väntan gör ett par sej redo för att gå. Så fort dom reser sej upp så kommer folk springande från alla håll, men min Jocke va snabbast. Vi fick ett bord som vi sen fick dela med ett annat par, eller egentligen va det Jocke som fick dela bord med dom för jag stod i kö.... Alla verkar gilla Thaimat. Kön dit va sååå lång, och fast dom som jobbade där va supersnabba så stod jag minst 15 miuter och väntade. Alltså 15 minuter som jag redanhade bränt på Mio typ. Satte mej ner för att äta 10 minuter innan filmen började. Det är bara att slappna av, njuta och försöka tänka att det inte står några människoliv på spel, det värsta som kan hända är att vi missar lite reklam.

Om man heter Jocke så är popcorn & cola ett måste när man går på bio, så vidare till nästa kö. Oj va mycket folk!!! Är det så att vi är utanför hemmet alldeles för sällan nu? Eller va typ hela världens befolkning på Heron City igår? Jag har typ aldrig sett så mycket folk någonsin på ett och samma ställe. Men vi stod i kö, och stod i kö, och stod i kö.... Jocke fick sina popcorn och jag fick brio o zoo, alla nöjda, alla glada.

Smyga in i en mörk biosalong har vi gjort förr, det går bra. Vi bokar alltid platser på kanten. Det är bara lite svårt att se vilken rad man  ska sitta på. Varför har dom inte satt belysning på siffrorna som markerar radnummer? Sen kan det va lite svårt att hoppa in i handlingen också, vet inte hur mycket vi missade, de va en snubbe som blev skjuten i skallen precis... Jättebra film i alla fall, har man sett ettan och tvåan så måste man se den här också.

Hur som helst, vi hinner mycket när vi är iväg....

Kommentarer :

#1: PernillaThörngren

Ha ha, det känns igen. Man skall hinna mycket när man är barnfri. Och köer gör ju inte saken bättre helt klart.

Rickard läste över axeln på mig, vi känner igen oss allt för väl med allt man skall hinna, eller som R sa, då blir det oftast inget alls...

skriven
#2: Pernilla

Men vännen vad är det jag läser??? inte ska väl du ha en tv i sovrummet ;) hihihi du har en super fin blogg och jag älskar att läsa dem kram kram <3

skriven
#3: Angela

Sarah, du är så gooo.. sitter här och småfnissar åt det du skriver. Underbart!! inte att allt blir stressigt och så utan för att du beskriver allt så målande och träffsäkert...



Som jag skrivit tidigare.. det första exemplaret av din bok vill jag ha!! signerat.. :) Kram på dig

skriven
#4: Yta & Djup

Pernilla T: Det känns lite bättre faktiskt av att höra att du känner igen dej. Man vill ju inte va ensam stressad tidsoptemist. Lycka till att komma till Förskolan me Viktor säger jag bara... ha ha ha...

Pernilla D: Det kommer bli TV till sovrummet. det tar emot men jag måste erkänna, jag är såld.

Angela: Tack för att du läser. Du och dina blomstrande kollegor har inspirerat mej under hösten. Nu ska här bli förändring vill jag lova. Första exet av boken är tjingat, av dej.

skriven

Kommentera inlägget här :