Plus och minus för vintern....

När det är dags för mej att ta stora och viktiga beslut här i livet
då skriver jag en plus- och minuslista.
Väger nackdelar och fördelar mot varandra.
Just nu funderar jag på om jag gillar eller ogillar vintern.
Och då menar jag vintern i Stockholm, inte vintern en semestervecka i fjällen.
Vi snackar min vardag nu, 360 dagar om året.

Plus
1. Ljusslingor i träden är vackert
2. Stearinljus är mysigt
3. Te är gott
4. Glögg smakar och doftar underbart
5. Tjocka koftor är skönt
6. Att vara inne en hel dag ger mej inte dåligt samvete
7. Jullov är härligt
8. En god soppa värmer i kylan
9. Barnen skrattar högt i pulkabacken
10. Vit snö är underbart vacker (Cecilia)



Minus
1. Jag fryser hela tiden, minus 18 idag
2. Min hy blir torr och svårskött
3. Jag får självsprickor på händerna
4. Vår underbara uteplats är igensnöad
5. Man kan inte hänga tvätt utomhus
6. Volvon sladdade in i en snöhög och gick sönder
7. Corsan slirar på blankis på parkeringsplatsen och kan inte ens ta sej därifrån
8. Lekplatserna är väldigt folktomma
9. Jag måste gå upp en kvart tidigare på morgonen för att hinna till jobbet
10. Vinterkängorna lämnar blöta pölar på hallgolvet
11. Jag trampar ALLTID i de blöta pölarna på hallgolvet
12. Det blir väldigt högljutt när barnen leker inomhus största delen av dagen
13. Snömodd och plogvallar som tvingar mej att gå mitt i gatan
14. Tvillingvagnen är VÄLDIGT tung att dra
15. Det är jättejobbigt att klä på femtielva små små plagg på två små små barn
16. Jag måste byta ut mina höga klackar mot kängor
17. Man måste skotta (Cecilia)



Det verkar som att minuslistan blir längst
Vad har jag glömt?
Hjälp mej fylla på....

Kommentarer :

#1: Cecilia

+ sidan: underbart vackert med snö :)

- sidan: man måste skotta



Men det är ändå bra härligt med vintern, fast -21 är väl lite att ta i....

Kram!

skriven
#2: Yta & Djup

Cecilia, jag lägger genast till dina punkter :-)

skriven

Kommentera inlägget här :