Låt min önskan bli sann...

Det här med nyårslöften är inget för mej. Jag gillar inte att misslyckas, och jag har väldigt dålig karaktär...
Förra året gjorde vi nyårsönskningar istället, för önska kostar ju ingenting, och ger inget dåligt samvete.
Med facit i hand så blev det väldigt bra resultat på önskningarna.
Romantiska Robert önskade att han skulle få gifta sej, och vem om inte han ska få sin brud i sommar...?
Logiska och ekonomiska Sarah önskade att den rörliga bostadsräntan skulle gå ner, och våra lån har sjunkit från 13000 till 6000 kronor per månad.
Nyårsönskningar är min nya melodi :-)

Vad ska man då önska sej för 2010
Skönhet?
Pengar?
Makt?
Evig kärlek?
Snälla barn?

Nej, jag har bara en önskan...

JAG ÖNSKAR ATT VÅR TRAPP BLIR KLAR

Det är nått knas me vår trapp, den blir liksom aldrig klar
Ett påbörjat projekt som aldrig avslutas
Något annat kommer alltid i vägen
Jag verkligen hatar oavslutade projekt
Jag tycker inte att man ska påbörja något innan det förra projektet är klart
Men trappen har liksom kommit i kläm

När vi kollade på hus tittade vi på många renoveringsobjekt, för Jocke älskar att fixa
Tack Gode Gud, så köpte vi ett nyrenoverat radhus från 1995
Efter en vecka i radhuset va vi less och ville sätta vår egen prägel
Jocke la om alla golv på övervåningen, plastmatta blev vacker ek

Jocke målade om hallen
Gulorange kvastmålning blev vacker mild vanilj
Vaniljen fortsatte sedan upp genom hela trapphuset
Furuspaljé är inte vackert
Jocke rev spaljén och byggde en halvvägg på övervåningen
Furutrapp till vaniljväggen är inte vackert
Det stora trapprojektet påbörjas....
All furu förvandlas med hjälp av vacker vit högglansig färg
Trappstegen ska få eksteg
Trappstegen ska få eksteg
Trappstegen ska få eksteg
TRAPPSTEGEN SKA FÅ EKSTEG
Ungefär där någonstans avstannade trapprojektet.....
Detta var i september 2008

Något som vi inte kunde styra över kom i mellan
Trappen måste vänta
Jocke la nytt golv i hallen och köket
Vi bodde hoppklämda, tre rum i ett, i vardagsrummet
Men det blev vacker
Jag förlåter att trappen fick vänta

Tvättstugan behövde fixas
Trappen måste vänta
Organiseras
Morderniseras
Snyggifieras
Jocke fixar med glädje allt
Jag förlåter att trappen fick vänta

Våren kommer
Trappen måste vänta
Gräsplätt grävs upp och förvandlas till ett fort i tryckinpregnerat
Så vackert
Så praktiskt
Så härligt
Så soligt och varmt
Jag förlåter att trappen fick vänta

Hösten kommer
Dags att fixa lite inne igen
Vardagsrummet ser såååå tråkigt ut
Jocke jobbar och sliter och fixar
Trappen måste vänta
Lackat ekgolv slipas och oljas
Oljat ekgolv lever
Vackert
En barndomsdröm om stukatur blir sann
Vacker, tjock och vit
Förföriska väggar i svart och silver
Jag förlåter att trappen fick vänta

Barnen har ingenstans att leka
De får inte leka i nya vardagsrummet
Jocke måste fixa lekrum åt dom
Trappen måste vänta
Härlig röd helteckningsmatta läggs under trappen
Blommig glad tapet
Fina möbler
Roliga leksaker
Barnen är glada
Jag förlåter att trappen fick vänta

Barnens rum på övervåningen är trist
Jag möblerar om
Barnen blir nöjda
Jocke vill måla
Jag säger NEJ NEJ NEJ
Inget mer innan trappen är klar
Jocke lovar att hon ska få nymålat innan hon fyller år (3/2)

Trappen måste fixas...

Nytt år, nya möjligheter
Jocke åker till det stora byggvaruhuset själv
Kommer hem med sjukt vackra tapeter till vårt sovrum
Tänk att få sova i ett rum fullt med gyllene blomstrande guldrankor
Det kommer bli såååå fint
Men inte nu, nu har vi jullov
Nu har vi paus i renoveringarna
Samlar krafter för att orka med det stora trapprojektet

Trodde jag ja....

Här sitter jag i vardagsrummet med datorn som sällskap
Jocke är där uppe
Tillsammans med spackel, fogmassa, målarfärg och tapeter
Jag ska tydligen sova i gästrummet i natt
Jocke tycker inte att vårat sovrum är nån bra miljö för mej att sova i
Man kan ju fråga sej vad som händer där uppe


JAG ÖNSKAR BARA EN SAK, ATT TRAPPEN BLIR KLAR INNAN 2010 ÄR SLUT...

Kommentarer :

#1: Cecilia

Det där med renovering är ett kapitel för sig. Otroligt jobbigt när det pågår, sååå skönt när det är klart. Att ha halvfärdigt är dessto värre....Ni kanske skulle kontakta något inredningsprogram som gör klart trappen åt er ;)

Hoppas din nyårsönskan slår in...annars kanske du kan önska dig det av Jocke i födelsedagspresent?! :)

Kram!

skriven
#2: Lisa ström

Men vad jag känner igen mig....ler när jag läser vad du skrivit,ska kolla om det blev någon trapp vid årets slut min lilla vän kram kram

skriven
#3: Angela

Men vännen. Du kanske behöver anlita Johnny.... :) Annars finns ju också arga snickarn och snickar Matte att ringa till..



Men jag tror nog att din egen fixarfrasse ser till att allt blir fint och färdigt tillslut.

Kram

skriven

Kommentera inlägget här :