En hyllning till mina fina...

Det här är inget annat än en hyllning till min familj
Min härliga, fina familj
Vilken lycka att få leva med det här sköna gänget

Som jag sagt förr
Jag jobbar ganska mycket nu
Jag åker tidigt på morgonen
Jag kommer hem sent

Min Jocke ser till att det är möjligt...

Vi har en period nu
Melina har fått en ny säng
En ny säng som gör det möjligt att själv välja när man vill kliva upp
I stort sätt varje natt vaknar hon och kommer över till oss
Jocke och jag har en 160 cm bred säng
I stort sätt varje morgon vaknar jag av att jag blir prejad ur sängen
För Jocke och jag har som sagt en 160 cm bred säng
En treåring tar väldigt väldigt stor plats när dom sover

För ett år sen stod jag i fönstret med barnen och vinkade till Jocke på morgonen
"Pappa jobbar, mamma tränar" sa Melina då
Nu står Jocke i fönstret med barnen och vinkar till mej
"Mamma jobbar jättemycket, mamma spring om det kommer regn" säger Melina nu

Sen har jag ingen aning om vad som händer under 10 timmar...
Jocke fixar barnen, lämnar på förskolan och hämtar på förskolan
Han jobbar, tvättar, städar, handlar
Sen lagar han  middag och gör iordning matlåda till mej

När jag sen äntligen kommer hem igen, då bjuds det upp till dans
Måns kan inte prata, men han kan uttrycka känslor
Han kommer springande mot mej i hallen
Dansar
Snurrar
Ställer sej på huvudet
Ler med hela ansiktet
Han är glad
Vi är alla tillsammans
Sen blir han pappas kille igen
Pappa ska hjälpa till me allt
Pappa är Kung



Melina kan prata nu
Hon pratar väldigt mycket och väldigt högt, hela tiden
Om man bara orkar lyssna så hör man att hon säger väldigt många roliga saker
Och väldigt många fina och snälla saker
När jag kommer hem från jobbet säger hon
"Va roligt att du kom hem idag mamma"
När vi satt i soffan och mös igår sa hon
"Pappa, jag älskar dej jättemycket"
Då säger självklart jag
"Men du älskar väl mamma också va?"
Då svarar hon
"Mamma, jag tycker om dej alldeles lagom...."
Hmmm... tänker jag, va det inte den här ungen som sa häromdagen att hon inte tyckte om lagom...



Det är bara att inse att pappa är nummer ett

Jag är tacksam för att jag har fått den här möjligheten
Jag är så tacksam för all hjälp och allt stöd jag får
Vilken lycka att jag har Jocke
Och världens finaste barn
I Love You All...



Och det är tur att jag ska jobba mindre från 1 februari

Kommentarer :

#1: PernillaThörngren

Du skriver så bra! Får ju tårar i ögonen när jag läser. Inte lätt att bli arbetande mamma och bara "se på" . Kram till er alla.

skriven

Kommentera inlägget här :