En unge me extra allt...

Jag har världens härligaste dotter



Hon är inte lik någon annan jag känner
Hon är så härligt osvensk

Hon är nyfiken
Hon är orädd
Hon är positiv
Hon är inte rädd för att ta plats
Hon säger vad hon tycker
Hon vågar uttrycka känslor, både glädje, ilska och sorg
Hon säger saker som andra bara tänker
Hon gör sånt som andra bara fantiserar om

Hon gör mej så glad
Hon sätter mej på prov

Hon är extra allt

Jag sätter på lugn musik på låg volym, när hon ska sova
Hon säger "Mamma höj, jag tycker inte om lagom..."

Jag hjälper henne att ta en liten klick tandkräm på tandborsten
Hon säger " Mamma får jag tandkrämen, jag tycker inte om lagom...."

Jag lägger en liten klick sylt på gröten
Hon säger " Mamma, jag kan själv, jag tycker inte om lagom..."

Nä, hon gillar inte lagom
Hon förstår inte begreppet lagom
För henne är lagom lika med alldeles för lite, alldeles för lågt, alldeles för sällan
Hon förstår inte varför man måste begränsa sej
Hon förstår inte gränser
Hon töjer gränser hela tiden
Hon resonerar och argumenterar för sin sak
Hon får ofta sin vilja igenom

Tänk om alla människor talade om när de va besvikna
Tänk om alla människor sa nej, när de inte ville
Tänk om alla människor kunde fråga om hjälp när de behövde
Tänk om alla människor kunde stå för sina åsikter
Tänk om alla människor kunde tala om vem dom tycker om

Det gör Melina
Tänk va hon är klok min dotter
Hoppas hon alltid vågar vara stark
Hoppas att hon alltid kommer våga vara hon

Då kommer hon långt i livet....

Det va hon som gjorde mej till mamma....

Kommentarer :

#1: Pernilla

Vännen du har verkligen världens härligaste dotter <3 och anledningen till att just hon är som hon är, alltså världens finaste är för att du är den bästa mamman som finns som visar henne vägen och låter henne få möjligheten att upptäcka världen på absolut bästa sätt. Du är BÄST min vän kram

skriven
#2: Yta & Djup

Tack snälla gulliga Pernilla.....

Man gör ju sitt bästa ;-)

Kan ju va därför vi får så himla fina ungar du & jag.

skriven

Kommentera inlägget här :