Skönheten kommer från inifrån....

Skönheten kommer inifrån, visst är det så?
Säg att det är så...
Jag har nämligen lite problem med utsidan
Jag känner mej så grå och glåmig
Hela jag förfaller
Från topp till tå
Jag behöver en helrenovering
Nu börjar till och med omgivningen reagera
På jobbet undrade en kollega om jag verkligen va helt frisk
"Du ser så blek ut"
Melina undrade om jag har en bäbis i magen
"Mammas mage är så stor"

Den här vintern har varit hård mot min kropp
Huden är biten och sträv
Händerna torra, nariga och såriga
Håret livlöst och platt
Fötterna är insnörda i trånga kängor

När jag känner mej riktigt risig brukar jag leta rätt på gamla bilder
Det fanns alltid en tid när det va värre
I alla fall om man som jag varit gravid
När jag har kollat på gamla bilder när jag såg ut som barbapapa
Då känns det lite lättare sen

Lite äckelvarning...
Men har ni någonsin sett ett par läskigare fötter???






Här tyckte jag att jag va sååå smal
Bebisen va ute och jag hade typ fått tillbaka min kropp
Men det va nog egentligen rörligheten jag fått tillbaka
Minus 30 kg senare har jag börjat klaga...


Men nu har jag kanske hittat ett ställe som kan råda bot mot allt detta tråkiga
Brunetten: Blondinen
De utför typ allt
Allt utom kirurgiska ingrepp
Hårvård
Nagelvård
Massage
Ansiktbehandlingar
Vaxningar
Fotvård
Spraybrun
Restylane
Jag har redan bokat tid där
På torsdag ska 3/4-delar av familjen dit
Jocke behöver inte nån behandling
Han är skönheten personifierad redan...

När inte min yta fungerar, är det tur att jag har mitt djup....

Kommentera inlägget här :