En rapport från 1800-talet....

Ni kanske tycker att jag skriver lite sällan?
Att jag har svårt att hålla takten?
Det är mycket riktigt, och det beror främst på EN sak...
Jag lever på 1800-talet

I min värld existerar knappt någon teknik längre
På jobbet har vi ingen telefon och ingen dator
Hemma har vi en fast telefon, men den vågar ingen svara i
Varje gång det ringer är det typ Com Hem, DN eller Bamsetidningen
Dom vill få oss att binda upp oss hos dom i tid och evighet
Vi har en stationär dator som stänger av sej själv
Använder man den, riskerar man att förlora väldigt mycket
Vi har en bärbar dator, som man måste använda sladd till, batteriet är helt slut
Den va "top of the line" för tre år sen, men nu är den helt seg
Den hänger sej lite nu och då, och till och från har vi ingen anslutning till Internet
Vi har en TV i hushållet
Den är det iofs inget fel på
Problemet är bara att det för tillfället mest visas OS på den
Man kan ju undra vad som händer på "solsidan" ikväll tex...
Vi har ingen digitalbox och ingen inspelningsbar DVD
TV-spel eller dataspel, är inte heller nått som finns här hemma
Inte ens element har vi, dom har min kära sambo renoverat bort för att dom va för fula
Hade det varit 1800-tal på riktigt så hade vi haft en brasa förstås, nu fryser vi bara

Jag har en mobiltelefon, och den fungerar alldeles utmärkt
Jag svarar när det ringer, sms:ar och surfar med den
Den enda kruxet är bara, den ligger oftast i min handväska

Men om du vill mej nått
Gör ingen stor reklamkampanj på TV
Ring mej inte på mitt hemnummer
Mejla mej inte
Skicka ett sms, så svarar jag när jag när jag kommer åt

Jag hörde nån som sa att elpriset hade skenat iväg i vinter
Här på 1800-talet har vi inte märkt av det alls....

Kommentarer :

#1: Åsa

Vi har inte heller några element; dom var också fula och monterades ner för fem år sedan... Eftersom vi bor i England har vi ingen isolering heller, bara ett lager tegel -urtid? Jajamensan! Funderar fortfarande över vilka element som är estetiskt snyggast och fyller varmvattenflaskor för att tina upp sängen. Intelligens -vad menar du?

skriven

Kommentera inlägget här :