En helt vanlig söndag för 10 år sen...

Idag har jag varit i Farsta Centrum med min härliga Yvonne
Det va länge sen sist
Mycket va förändrat och ombyggt
Nya butiker och caféer

Det fanns en tid då Yvonne och jag tillbringade i stort sett varje lördag eller söndag i Farsta
Fikade, shoppade och snackade
Det va tider det
Det va innan vi fick våra små



Här är Yvonne. Solbränd, mycket glitter och en mobil i handen....

Nuförtiden blir det inte lika ofta
Men när vi ses är det som förr
Café Voltaire Bjöd på en fantastisk Ceasarsallad
Sen fanns det hur mycket gott fikabröd som helst
Men det sparade vi till nästa gång



Jag med mitt nyfärgade Kakao-hår
Kolla nu, för snabbare än man kan ana är färgen urtvättad igen...


Visste ni att våren är på väg?
Jag köpte solbrillor idag, så nu är jag redo...



Snygga va? Min minimodell är snygg i alla fall....



Ny skjortklänning igen, kommer funka apbra att krypa i tror jag....



Veckans nyhet i strumpbyxlådan är en riktig överaskning... Turkosa!!!!
Kan funka till allt... Eller inget... Det visar sej....



Enligt Yvonne har jag redan nog med handväskor, men jag har lovat att inte säga nått om att hon köper alldeles för många scarvesar (stavas det verkligen så???).
Hon tyckte att väskan va jättefin och sa att jag absolut skulle köpa den.
Sagt & gjort!!!

Sen blev det faktiskt ett köp till... Men det blir en liten överaskning till sommaren.
En sidendröm i rosa, en klänning i ballongmodell.
Skulle passa fint på ett bröllop.... ;-)



En liten parantes....
Några av er kanske undrar var Pernillas Pedagogista-kjol hamnade till slut
Jo då, mycket riktigt, det blev kvar på Blomstergränd
Skön att ha på sej, och funkar även som sövande snuttefilt

Kommentarer :

#1: Pernilla

Härligt vännen visste väl att du skulle gilla kjolen ;) Man känner sig lite extra "pedagogisk" när man har den på sig :) kram kram

skriven

Kommentera inlägget här :