Alla hjärtans praliner...

Imorse hängde Jocke och jag på låset nere på gymet. Det är enda chansen att få träna i någorlunda lugn och ro...
Vad är det me oss svenskar? Varför är det alltid så fullproppat på gymet i början på året? Det börjar redan på parkeringen, fullt. Inne i omklädningsrummet finns det inga lediga skåp, man får släpa me sej träningsväskan. Vill man använda crosstrainer eller löpband får man ställa sej på kö, och likadant med maskinerna inne i gymet. Ska man boka plats till ett pass, då måste man boka senast 5 minuter efter att de släpper platserna, annars är det kört. När det är så här mycket folk försvinner all lust till spontanträning och min motivation är som bortblåst. Men jag vet, det lugnar sej snart, snart ger dom upp...

Men idag kom vi i alla fall iväg tillsammans, då känns det lite bättre. Man puschar varandra, och det är ganska mysigt att göra nått ihop bara han och jag, fast vi är på ett svettigt gym ;-) Vi lämnade barnen hos mamma och pappa, vilken lyx att kunna göra det. På gymet va det bara halvfullt. Stod en halvtimme på crosstrainern och kollade på Tv, sen blev det lite styrketräning i "killrummet". Det känns kul när man väl är där, men det gäller att komma igång ordentligt. Hitta viljan och motivationen. Pratatde med Andreas idag, killen som hjälper mej på gymet. Han sa att det är helt naturligt att tappa orken och lusten ibland, speciellt vanligt efter storhelger när man unnat sej träningsuppehåll. Kändes skönt att höra att även ett muskelberg som han, tappar träningslusten ibland. Lovade att ringa honom så vi kan boka in några nya pass tillsammans, för att kick-starta mej.

Men nu får jag vara nöjd med mej själv för dagen....

Nu sitter jag och frossar i hjärtformade chokladpraliner som jag har fått av min käraste. Såååå gott!!! Och jag ska äta upp hela kartongen idag, för imorgon måste det bli slut på det goda livet. MÅSTE ta tag i det NU!!!

Men nu njuter jag av alla hjärtans praliner....

Kommentarer :

#1: Angela

Var ligger "Killrummet"?????????

den kommentaren va väntad va? Men du bad om den :)

Kram på dig och kämpa på

skriven

Kommentera inlägget här :