Nu händer det grejer........

Jag har världens mest effektiva hushållerska
Det är fantastiskt

3 december och nu händer det grejer
Julgardiner är uppsatta i kök och vardagsrum
Röda plädar och kuddar är framtagna ur sina gömmer och fluffade
Ljusstakar står i köksfönsterna
Stjärnor hänger i sovrumsfönsterna
Julkrubban och alla små figurer är framställda på finbänken
Julstrutarna lyser och glimmar
EMD´s julskiva strömmar ur högtalarna
Två olika sorters småkakor ligger på svalning i köket
Ullltomten står me luvan nerdragen over ögonen i fönsternischen

Jag kommer hem från jobbet trött och utschasad klockan 15.00
Huset är tyst och tomt
Jag hinner gå igenom posten och reflektera över allt mys

Sen stövlar sambon in me två små snögubbar i släptåg
De har varit ute ute på gården och lekt i snön
Sa jag att barnen hade varit lediga och hemma med sin pappa idag?
Nämnde jag att pappan hade hunnit steka en stor hög med pannkakor till barnen?

Själv fortsätter jag att bocka av på min lista
Idag har jag.... Kollat på Gyllene Knorren, Check Check
Vad då? Skulle man välja olika saker och bocka av varje dag eller?


Stortomten me de älskade smånissarna

Kommentera inlägget här :