Julstök........

December
Julmånad och riktig vinter
I min dröm förbereder jag en Madicken-jul
Jag vill hinna allt
Det ska bli den perfekta julen

Leka med barnen i snön
Pepparkaksbak
Baka saffransbröd
Göra pepparkakshus
Sätta upp stjärnor och stakar i fönsterna
Byta ut gardiner, kuddar o plädar
Fixa med utebelysning
Hugga julgran och pynta den
Dricka glögg var och varenda dag
Köpa julklappar, slå in vackra paket och rimma
Göra julgodis
Skicka julkort
Lyssna på julmusik
Titta på julkalendern
Och njuuuta.....

Nu har det gått två dagar på december, och jag fattar inte hur jag ska hinna med allt...
För bortsett från allt detta, så ska man ju hinna med sitt vanliga liv också
Jobba, handla, tvätta, laga mat och umgås med familj och vänner
Ja, ni förstår att jag inte hinner blogga va?

Kanske skulle man bestämma sig för att göra en uppgift om dagen
Bocka av, check, check, check
Idag har jag suttit me barnen och kollat på jukalendern

Gyllene Knorren Check Check :-)


Jag har varit ute och åkt pulka med barnen också........

Kommentarer :

#1: Pernilla

Vännen ta det lugnt barnen tycker att du gör den absolut bästa julen någonsin till dom för dom får vara med världens bästa mamma & pappa <3 och du förresten vilken ur snygg jacka du har på kortet ;)

skriven
#2: Sarah

Tack Pernilla!

Visst har jag en supersnygg jacka? Å varm e den också...

skriven

Kommentera inlägget här :