Bröllopsfotografen....

Eftersom det inte finns nått vettigt att kolla på på TV längre
Tänkte jag tipsa om en bra film som du kan hyra på DVD



Bröllopsfotografen

Vi såg den för ett par dagar sen
Och både Jocke och jag uppskattade den mycket
Många bra skådespelare
Och en tänkvärd story

Hur är det att flytta från hålan till storstan?
Hur är det att försöka passa in i den nya miljön?
Hur är det att återvända till hemorten efter ett tag?
Hur har man förändrats?
Vem har man blivit?

Helt omöjligt för mej att veta eftersom jag har levt hela mitt liv i 08-området

Undrar hur det kändes för fröken Hagman att komma hem till Orsa i påskas?
Va du kung i byn? Eller höll du låg profil?

Fröken Bengtzon då?
Hur reagerade Östersund på ditt senaste besök?

Fru Dahlberg, är du skåning eller Stockholmare nu?
Jag blir lite osäker på din dialekt ibland
Som att du byter språk beroende på vem du pratar me

Ja men gå å hyr filmen
Körslaget kan ju nån annan se

OK, Hagman får dispens
Orsa är ju me i TV
Det är stort
Heja Kalle!!!!!

Kommentarer :

#1: Pernilla

Ja du vännen jag är väl skåning i botten men efter 21 år som boende i Stockholm vill jag gärna räkna mig som Stockholmare <3 kram kram

skriven

Kommentera inlägget här :