Årstidsväxling i soffan.....

Nu är våren här
Det är sant
Det är så
Jag vet att det snöade för tre dagar sen
Men det tar jag ingen hänsyn till
Nu accepterar jag inget annat än vååååår...

För att befästa att det nu är vår
Har vi pimpat vardagsrummet
Det röda, vintriga, juliga har åkt ut



Nu har vi varit en sväng på Mio
Eller en sväng
Det va ett knepigt projekt som tog lååång tid
Vi letade kuddar och plädar i precis rätt nyans
Och att hitta plädar så här års
Det är inte det lättaste direkt
Det va väldigt lågsäsong för plädar nu
Men vi hittade två härliga plädar till slut



Tunnare pläd i Bomull och Linne från Moltex




Dunkuddar med sidenöverdrag från Moltex



Puderrosa är en skön vårfärg




Det rosa gifter sej med lime

Ja just det
Jag skrev att vi köpte två plädar
Den ena, en karamellrosa fluffig dröm
Hann bara innanför dörren innan den blev kidnappad och bortförd
Melina slängde den över huvudet och blev ett spöke
Hennes fingrar letade sej igenom maskorna
Självklart bannade jag henne ordentligt
Spöket rörde inte en min
Nån som blev förvånad?
Och spöken fastnar ju inte på bild
Det vet ju alla....

Nu är våren kommen
Nu ska jag ut och skrika mitt vårskrik......

Kommentera inlägget här :